Vacanța de vară
Dragi parinti,
Se apropie vacanţa de vară! Vacanţele nu mai sunt cum erau, vacanţele petrecute de copii, la ţară, la bunici, toată ziua afară în aer liber, la joacă până se lăsa seara. În zilele noastre, copiii îşi petrec vacanţele tot la bunici, doar că tableta, telefonul, televizorul îi pot ţine pe copii mai mult în casă decât afară, dar şi separaţi de colectivitate. Este paradoxal faptul că nu îi lăsăm pe copii nesupravegheaţi, ceea ce este bine!!!, însă nu aplicăm nici un fel de parenting control sau cenzură pentru internet sau televizor.
Cu siguranta, aveţi o estimare despre cum va decurge vacanta copiilor: aţi stabilit perioada de concediu, aţi programat, în mare, ce vor face copiii între timp.
Totuşi, este foarte important să avem în vedere nevoile copilului, vârsta şi evoluţia acestuia.
Mediul în care acesta îşi petrece timpul, copiii şi persoanele cu care interacţionază vor contribui în mod esenţial la evoluţia acestuia. Prin urmare, alegeţi înţelept!!! Alegeţi ţinând cont de nevoile şi echilibrul copilului.
Doarece vacanţa de vară înseamnă trei luni, ne gândim că această perioadă este prea lungă
pentru a o petrece doar prin joacă şi relaxare. Temele de vacanţă sunt necesare? Părerile sunt împărţite. Indiferent de care parte vă situaţi, psihologii spun că trebuie să găsim un echilibru între relaxare, joacă şi activităţi. Cu siguranţă, creierul copilului are nevoie de activitate susţinută, de la teme, citit până la jocuri de grup etc. Cu cât implicăm copilul în activităţi cât mai diverse, cu atât îi lărgim orizontul de cunoaştere, îi mărim capacitatea de adaptare
Programarea si organizarea întregii vacante are cateva avantaje foarte mari
- Copilul are teme de vacanţă? Nu le lăsaţi pe ultima sută de metri!
- Lectură de vacanţă? Absolut necesar. Citiţi împreună! Rugaţi copilul să vă povestească despre cartea pe care o citeşte.
- Copilul are prea mult timp liber? Acest timp trebuie fructificat. Chiar dacă este vacanţă, copilul poate să înveţe şi chiar trebuie. Învăţarea nu începe şi nu se termină cu şcoala. Învăţăm din viaţă şi pentru viaţă.
Prin urmare, taberele, şcolile de vară, cursurile pot fi foarte soluţii ideale pentru că oferă complexitatea activităţilor de care un copil are nevoie pentru o dezvoltare armonioasă. Copilul este în creştere, creierul lui trebuie să rămână cât mai activ. Socializarea este extrem de importantă. Interacţiunea umană are o valoare inestimabilă, oferindu-le copiilor posibilitatea de a învăţa unii de la alţii, de a se reflecta unii în ceilalţi, de a-şi îmbunăţi inteligenţa emoţională.
Echilibru dintre activitati si relaxare
Armonie, echilibru, calea de mijloc.Probabil toţi credem că părerile noastre sunt adevăruri universale. Cu cât suntem mai flexibili în abordarea vieţii şi realităţii, cu atât ne lărgim orizontul de învăţare. Această perspectivă trebuie “predată” copiilor. Sunt părinţi care apreciază volumul mare de teme de vacanţă, alţii, dimpotrivă, îşi exprimă nemulţumirea faţă de învăţătoare.
Dacă timp de trei luni, copilul nu alocă timp lecturii, materiilor şcolare, ne putem aştepta ca începutul anului şcolar să fie foarte anevoios, cu o readaptare dificilă, care se va suprapune pe programul strict matinal şcolar.
Prin urmare, taberele, şcolile de vară, cursurile pot fi foarte soluţii ideale pentru că oferă complexitatea activităţilor de care un copil are nevoie pentru o dezvoltare armonioasă. Copilul este în creştere, creierul lui trebuie să rămână cât mai activ. Socializarea este extrem de importantă. Interacţiunea umană are o valoare inestimabilă, oferindu-le copiilor posibilitatea de a învăţa unii de la alţii, de a se reflecta unii în ceilalţi, de a-şi îmbunăţi inteligenţa emoţională.
Prin urmare, taberele, şcolile de vară, cursurile pot fi foarte soluţii ideale pentru că oferă complexitatea activităţilor de care un copil are nevoie pentru o dezvoltare armonioasă. Copilul este în creştere, creierul lui trebuie să rămână cât mai activ. Socializarea este extrem de importantă. Interacţiunea umană are o valoare inestimabilă, oferindu-le copiilor posibilitatea de a învăţa unii de la alţii, de a se reflecta unii în ceilalţi, de a-şi îmbunăţi inteligenţa emoţională.